קוסם לפורים, הופעה בלתי נשכחת

חג הפורים הינו אחד החגים האהובים עלינו ביותר מסיבות רבות , חלקנו אוהבים אותו בגלל האפשרות להיות משהו שאנחנו לא ביום יום כלומר להתחפש למשהו אחר. ביום הזה אנו מסמלים את השחרור של היהודים מחבליו של המן הרשע ובעצם עוד פרק של נס שקרה לעם היהודי ומצוין על ידי חגיגות, יתרה מכן בחג הפורים המצווה היא לחגוג "עד דלא ידע" כלומר בשתיה, שמחה והרבה צחוק. על מנת לקיים מצוות אלו נערכות הופעות מגוונות ברחבי הארץ של אמנים, זמרים וקוסמים. אחת ההופעות המרתקות היא ללא ספק הופעתו של קוסם לפורים. חשוב להבדיל בין קוסם לפורים המופיע בפני ילדים באירוע יום הולדת לבין קוסם לפורים שמנהל הופעה מול קהל גדול ומעורב הכולל ילדים ומבוגרים כאחד. יש הבדל משמעותי באופי ההופעה ובתוכן המועבר בה כאשר מדובר על קהל מצומצם של ילדים או כאשר ההופעה מיועדת לקהל של בוגרים.

 

ניסיון וותק – גורם משפיע על ההופעה

מכירים את המשפט – אין חכם כבעל ניסיון, אז ללא ספק כאשר מדובר על הופעה של קוסם לפורים הניסיון והוותק באים לידי ביטוי בכל רגע ורגע במופע. מופע של קוסם לפורים עם ניסיון יקח את הצופים ואת המופע למקומות מיוחדים שכולם מלאי פנטזיה ודמיון הקסמים ישתפו את הקהל בליווי צחוק ובידור וכל ההופעה תזרום בנינוחות, אולם אם הקוסם המופיע יהיה ללא ניסיון סביר להניח כי הקהל יאבד עניין בקוסם ובהופעה דיי מהר. קהל שאינו נסחף עם הקוסם מתחיל להשתעמם, להפריע וכל ההופעה קורסת. השאלה הנשאלת מאין בא ההבדל בין ההופעות והקוסמים השונים הרי בסופו של יום כולם ישלפו שפן מן הכובע במוקדם או במאוחר? התשובה פשוטה למדי, קוסם לפורים מקצועי מכין מופע המתאים לסוג הקהל שלו ומתכנן את מהלך המופע באופן כזה שבכל רגע נתון הקהל נמצא שבוי בקסמיו (תרתי משמע).

 

קוסם לפורים זה כבר מעבר לטרנד

בדרך כלל חג פורים מתקשר לתחפושות, ניסים וקסמים. לצפות במופע של קוסם לפורים הפך להיות בשנים האחרונות לדבר קבוע. הילדים נהנים מהמופע, ההורים נהנים מהילדים ובסך הכל כולם שמחים ומתרגשים אולם על מנת להישאר מעניין ומיוחד על הקוסם כל הזמן להתחדש להתרענן בהופעה ובקסמים אותם הוא מבצע. למעשה מקצועיותו של קוסם לפורים באה לידי ביטוי ביכולת שלו לסחוף ולהדהים בכל פעם מחדש את הקהל שלו. הופעות לפורים בכלל והופעת קוסם בפרט חייבת לכלול אלמנטים משולבים של בידור, צחוק ואשליה, רק כך הצופים ימשיכו להנות ולהישאר מרותקים למופע. ככל שהמופע יהיה פחות מובן ויותיר יותר סימני שאלה אצל הצופים כך הוא יחשב למופע מוצלח יותר, מה גם שאם הקוסם יידע לשלב את הקהל בהופעות שלו הם ללא ספק ימשיכו להיות מרותקים ומלאי עניין במופע. חשוב לזכור כי מופע של קוסם לפורים מוצלח כולל בחובו הרבה מעבר לקסמים עצמם, יש את החלק ההיתולי והבידורי, המופע צריך להתנהל בצורה זורמת ומכובדת תוך שימוש בשפה נאותה ומכבדת שתתאים לכל סוגי הקהלים. ככל שתקפידו לבחור קוסם בעל וותק וניסיון יותר כך מובטחת לכם הנאה גדולה ומיוחדת יותר.