מהו קוסם לברית

קוסם לברית הוא בעל מקצוע עם ותק וניסיון בארגון, ניהול והפעלה של ילדים. כאשר אתם בוחרים קוסם לברית חשוב לוודא כי אכן יש לו ידע ויכולת לתת מענה לכמות וסוג הילדים אותם אתם רוצים להפעיל. יש לברר עימו באיזה מקום הוא מוכן לעשות את הברית. יש כאלו שצריכים את הציוד הבסיסי מהבית ולכן האופציה היחידה היא בתוך הבית עצמו או בחצר הבית. לעומת זאת יש קוסמים שבהם הציוד שלהם יכול לנוע ממקום למקום ולכן אין להם בעיה לחגוג מחוץ לבית כמו בגינה הציבורית כמו שבימינו בתקופת הקורונה רבים עושים כך. יש לשאול מראש ואם יש צורך אז להתגמש לגבי המיקום. כמובן שתיצמדו לתוכנית המקורית אך במקרה שבו יש בעיות עם העברת הציוד יש להתגמש. ישנם כמה מוצרים בסיסיים כמו מים, חשמל – מערכת הגברה,שחייבים לספק להופעת הקוסם ולכן יש לברר עם הקוסם אם יש מוצרים אלו ברשותו. רצוי לבחור קוסם לברית על פי המלצות חברים ומשפחה, והמלצות גולשים באינטרנט, שהקוסם הפעיל אצלם במסיבה כלשהיא – עדיפות לברית.

 קוסם לברית, ההתלבטות

כמעט תמיד קצת לפני מועד האירוע עולה אותה התלבטות, עולה שוב ושוב: האם להזמין קוסם לברית או לא, שוב אנו שואלים את עצמינו האם באמת שווה לנו ההתעסקות בבחירת נושאים, הכנת משחקים ולהתמודד עם קבוצת ילדים כשעתיים או שלוש. הבחירה אמנם בידכם אך חשוב שתבינו את המשמעות וההבדל בין הפעלה עצמית של האירוע לבין הזמנת קוסם לברית שזה מקצועו, וכמובן שלבד אולי עולה פחות אבל לא בטוח שנדע כיצד להתמודד עם כל הדברים שמסביב, יתכן כי יהיו ילדים שלא ישתלבו או יתעניינו במה שאנו עושים, קוסם לברית למוד ניסיון ובעל יכולת לרתום את כל הילדים לפעילות, והכוונה היא לאלו שהם באמת בעלי מקצוע. בקשו להצטרף אל הקוסם בשתי בריתות, ראו את האינטרקציה שלו עם הילדים ואיך הוא מתמודד איתם, רמוי להתשתתף בברית אחת בבית ואחת מחוץ לבית, ראו את הנהלים ואיך זה מתנהל, איך הכיבוד מוגש ואם זה מוצא חן בעיניכם עשו גם.

 ההבדלים בין קוסם לברית

ישנם לא מעט הבדלים בין קוסם לברית אחד למשנהו, כאשר תראו הופעה של מפעיל מנוסה תדעו מיד מה ההבדל, ההתייחסות וצורת ההופעה שונה, הנושאים והגישה לילדים מושכת ומעניינת, חשוב לעשות טרם ההחלטה את השיקול האם אנו רוצים לצאת ידי חובה או לעשות ברית איכותית. ישנם לא מעט נושאים וסגנונות של הפעלה, המומחיות של קוסם לברית היא להבין ולהתאים את עצמו לכלל המשתתפים, אין טעם בהפעלה שאינה מעניינת או גורמת לחוסר עניין. פרט נוסף שיש לקחת בחשבון הוא עניין הכיבוד, לעיתים תרצו לחסוך מעצמכם את עניין הכיבוד, הכריכים והפופקורן, במידה ותרצו ישנם לא מעט קוסמים לבריתות שמציעים את הכיבוד כתוספת להפעלה שכולל נקניקיות, פופקורן וצמר גפן ממותק. הפתרון הזה מסיר ממכם ההורים את הצורך בהתעסקות עם הטפל.